برای یک خرید ایمن تر از جمعه ی سیاه صرف نظر کنید

حراج های سالیانه در Black Friday و Cyber Monday به مصرف کنندگان پیشنهاد های فوق العاده ای برای صرفه جویی (در هزینه ی خرید) می دهند اما Kaspersky  معتقد است این حراج ها روزهای اوج حملات phishing  هستند.

با توجه به اینکه توقع میرود امسال مصرف کنندگان آمریکایی در فصل تعطیلات به طور میانگین 967.13 دلار پول خرج کنند، مجرمان سایبری دنبال راه هایی میگردند تا بتوانند مقداری از این پول را در جیب خود بریزند. از طریق  حملات phishing  و اعلام یک فروشگاه جعلی به عنوان یک فروشنده ی معتبر یکی از راه هایی است که مجرمان سایبری از طریق آن به طور موثری خریداران رو مورد هدف قرار می دهند. به طور این حملات معمول از طریق ایمیل رخ می دهد اما از طریق لینک هایی که در صفحات وب وجود دارد، بنر های تبلیغاتی، رسانه های جمعی و …  نیز ممکن است حملات مشابهی اتفاق بیافتد. این حملات افراد را ترغیب می کند تا اطلاعات مالی شخصی خود مانند: اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات کارت های اعتباری و رمز عبور حساب های خود را وارد کنند.

در روز بعد از Black Friday که Gray Saturday نام دارد و دومین روز بزرگ خرید در فصل تعطیلات است وضعیت ایمن تر است. تحقیقات آزمایشگاه Kaspersky شواهدی مبنی بر کاهش حملات phishing  در این روز در سال های 2015 و 2016 ارائه کرده است.

افزایش استفاده ی مردم از خدمات بانکداری، خرید و پرداخت آنلاین به این معنی ست که حملات مالی phishing  در سرتاسر سال وجود دارد اما فصل تعطیلات به توسعه ی این حملات کمک می کند. در این فصل بازاریابی و تبلیغات در اوج خود قرار دارد و اکثر مصرف کنندگان تراکنش های خودشان را از طریق موبایل و معمولا با عجله و با بی دقتی انجام می دهند. در روز Gray Saturday افراد کمتری آنلاین هستند و حجم این حملات کاهش میابد.

پیش بینی میشود که این روند برای سال جاری نیز ادامه یابد.

 

منبع:

https://www.infosecurity-magazine.com/news/skip-black-friday-for-a-safer

پاسخی بگذارید